måndag 8 december 2008

Helg...

Jag har inte skrivit här på ett tag av den enkla anledningen att jag har har en tentaperiod nästa vecka, så jag är smått upptagen med allt skolarbete.

Lite annat hinner jag dock med, att gå på liseberg en onsdag kväll tex. Jag var där med några kompisar och i en av alla bodarna står en fruktansvärt söt tjej. Det är ju inte varje dag man ser sånna så jag gick senare tillbaka till boden ifråga och bjöd ut henne.
Igår så var jag på en dejt med denne tjej varpå jag kommer på att hon måste vara min styvbrors ex...

Allvarligt talat va fan är oddsen för att nått sånt skulle hända? Det är nästan så att man ska räkna på det lite:
I göteborg med omnejd så finns det säg 1000000 människor, hälften av dessa är kvinnor dvs 500000 kvinnor. Av dessa så är det kanske 5% som har åldern inne att dejta mig. det lämnar oss med 25000 tjejer. Jag har inte en anning om hur många flickvänner min styvbror har haft men säg 5 så blir det enkelt att räkna. Då blir det ju följdattligen så att för var 5000:e tjej jag bjuder ut så är en av dem hans ex. Så alltså är oddsen 5:25000 => 1:5000 => 0,02%.
Visst är matte skoj?

Dejten var iaf väldigt trevlig och jag hoppas att hon inte bryr sig om att jag blev överjävligt defensiv när jag insåg vem hon var, för jag skulle gärna ha en till...

Inga kommentarer: