fredag 28 november 2008

Krogen

Nu när helgen närmar sig så kommer ju också alla som vill ha med mig till krogen. Med den meningen kunde nog hälften av er gissa att jag inte direkt är en ultimat krogmänniska dvs; jag dansar aldrig/väldigt sällan, jag finner inget nöje i att sitta i en miljö med jättehög musik och försöka prata med nån och jag tycker inte om priserna. Nu låter det ju som om jag är en frånskilld 45års två barns pappa så är icke fallet utan jag är faktiskt 19 och dessutom singel. Så alltså borde jag vilja gå på krogen av 2 anledningar
  1. Ragga på tjejer
  2. Supa mig full och inte komma ihåg nått av gårdagen när jag vaknar någon annanstans än hemma...

Nu låter jag väl ännu äldre antar jag.. I alla fall det finns en anledning till denna avsky för krogar, den heter Mingel. Alltså inte att stå och prata med folk utan en krog i Kungsbacka. den är riktigt hemsk den är liten, alltid överfull med folk och musiken är dålig. Att gå till mingel kan närmast jämföras med ett arbetsläger: Man vill inte dit, hamnar man där så vill man därifrån och man har inte roligt för fem öre och när man kommer därifrån är man så lycklig så att man nästan blir religös...

Visst låter det som ett höjdar ställe?

3 kommentarer:

Tati sa...

Yay!välkommen till bloggosfären!

Anonym sa...

Men mingel är väl trevligt... eller inte. Bestämde mig förra helgen att det var sista gången på länge som jag gick ut i kungsbacka. Men fredrik du är väl en 45-åring i sina sämsta år?

Anonym sa...

jag tror att det är många som är emot dig angående mingel. har du hört talas om, "det blir vad man gör det till" ?
Du har aldrig försökt ha trevligt/roligt på mingel. Du har bara bestämt dig föratt hata det.